Барлық дәуірлерде және біздің күндерімізде, сонымен қатар, саясаткер адам мен бүкіл халықтар өміріне ауыр, кейде тағдырлы әсер етеді. Ол адамзат өркениетінің ең қатты топырақтарымен тығыз байланысты. V ғасырда жазылған. BC ежелгі ұлы умы, әлеуметтік болып қабілетті vsepolnotsenno ретінде адамның табиғаты тамыры Аристотель, саясаткер ғана басқа адамдармен өзара іс-қимылды жүзеге асыру үшін «ұмтылмаған» қауымдастық пен қоғамның бар және.
Саяси білім мен өркениет әр адам үшін өз кәсіби бейімделуінен дербес қажет, өйткені қоғамда өмір сүру, ол басқа адамдармен және мемлекетпен өзара әрекеттесуге мәжбүр. Осы иелену білім жоқ адам, саяси келіссөздер чиптің саяси мағынада күштердің үлкен қарқындылығы арқылы айла-шарғы және құлдық объектісі ішіне transformirovatsya осы irge мұздатқыш қаупін жұмыс істейді.
адамдардың жаһандық саяси сауаттылық мемлекеттік және қоғамдық ұйымдардың төзгісіз және тиімсіз түрлерінен, деспотии және тирании оны қорғау үшін, маңызды болып табылады, және барлық қоғам. Соның салдарынан, саяси мәдениеттің қасақана құрамы — мемлекеттің ортақ өркениетті өмір сүру өнері ретінде бүкіл дамыған қоғамның көңіл-күйі оның әл-ауқатының маңызды шарты болып табылады. сол сияқты Германия академиясы үшін саяси ағарту Т. Майер басшысы, «саяси білім vsepostoyanstvom, сабақтастығын тұр, және барлық әлеуметтік топтары қамтиды, онда, ол әр уақытта үлкен әлеуметтік алаңдаушылық бағыттайды емес. Worthless ол ешқашан ретінде».
мықтап массасы демократиялық пайдалану және үкімет бақылаудың тиімді институттары мен басқа да органдардың санада әлуметтік бар елдерде жағдайда, халықтың үлесі өзі үшін саясатқа немқұрайлы белгілі бір соманы шешуге мүмкіндік бар және, көптен емес мемлекеттер, авторитарлық аман немесе қоса алғанда тоталитаризм, диктаторлық режимдер, саяси қайраткерлерден бас тарту мүлдем қиын әлеуметтік нәтижелерге толы. Демократиялық жүйе халықтың тиісті саяси мәдениетінсіз өздігінен шығу және тиімді болу мүмкіндігі жоқ. Демократия адамның билік кілтіне, өз мемлекетінің және халықаралық саясаткерлердің тағдырларының билеушісіне реинкарнациялауды білдіреді. Ал әлі демократиялық елде қашықтық өлшемдері кез келген жеке ғана адамдардың көпшілігінің саналы таңдау және сергектік, саяси пікір үлкен әсер бар болып табылмайтын әртүрлі топтар, кәсібилік және элитаға кезекші мемлекеттік саясаткер мүддесінде тіркеу тәуелді.
Ориентация саясат мүдделеріне, адамдар өмір сүретін қоғамда, оның очеловечивание көмегімен жүзеге асырылады белгілі бір принциптері, воплощающих гуманистік құндылықтар арасындағы өзара қарым-қатынастарда индивидом, қоғам және мемлекет. Осындай ерекше конкретизацией гуманистік көріністер қолданылатын әлемге саясат, адам құқығы болып табылатын. Олар білдіреді принциптері, нормалары адамдар арасындағы қарым-қатынас және мемлекет қамтамасыз ететін дара мүмкіндігін әрекет етуге, өз қалауы бойынша (осы құқықтарының бір бөлігі » деп атайды бостандықтарына) немесе алуға, белгілі бір игіліктер (бұл — жеке құқық).
Проблема адам құқықтары, жылына пайыздар сол немесе өзге де нысанда, сопутствует бүкіл адамзат тарихы. Адам құқықтары білдіреді тәсілдерінің бірі түсіндірілуі және практикалық мәселені шешу өзара қарым-қатынас адам және сол ортақтығы, ол өмір сүреді және ресми өкілі болып шықса, билік. Олар бекітеді, бұл қарым-қатынастар бостандығы мен қадір-қасиеті, оның жоғарғы құндылық мәртебесі.
Мүмкін төрт негізгі тәсілін өзара қарым-қатынас индивид, билікпен: тоталитарлық, патриархальный, индивидуалистический және партиципаторный (қатысу). Бірінші, тоталитарлық моделі осындай қарым-қатынасты негізге алады ұқсастыру қоғам мен мемлекеттің сөзсіз басымдық тұтас үстіндегі бөлігі және толық бағыну индивидтің мемлекетке. Ол жоққа шығарады және өзін қоюды, адам құқықтары проблемаларын, өйткені жеке қаралады мұнда органикалық, неразрывная бүтіннің бөлшегі ретінде винтик күрделі мемлекеттік тетігі, басқарылатын.
Патриархальный түрі қарым-қатынас индивидтің және билік болжайды күрделі иерархияны құқықтары мен міндеттерін адамдар, теңсіздік олардың ережелері қарым-қатынастарда билік. Ол бөледі қоғам әртүрлі қауым мен топтар, төменгі оның саяси бесправны, жоғары сол ие және ең билік өкілеттігі бар, көзі және распределителем болып табылатын, беделді билеуші (монарх, диктатор және т. б.), венчающий пирамидаға билік.
Индивидуалистический тәсілі-өзара қарым-қатынас жеке тұлға мен билік негізделген басымдылығы индивидтің қарым-қатынастарда мемлекет. Айқын ол ұсынылды либерализме, ол негізге алады, ол еркін тұлға бар түпкі көзі, кез келген биліктің қоғамда, оның ішінде ең мемлекет. Соңғы нәтижесі болып табылады келісімдер, еркін индивидтердің. Ол подконтрольно халқына және орындауға шақырады, тек қатаң шектелген функциясы — қамтамасыз ету қауіпсіздік және азаматтардың бостандығын, қоғамдық тәртіпті ұстау, басқа да кейбір.
Қарым-қатынас индивидтің билігі кезінде внеполитических салаларында жолдары мен бекіту, олардың бостандығын және қадір-қасиетіне либерализмом мүлдем қарастырылмайды. Нәтижесінде мәселенің өзі адам құқықтарын қойылады негізінен нысанында қоршау қол сұғушылықтан билік құқықтары, т. е. тар және шектеулі.
Қазіргі саяси ғылымда басым үшінші, партиципаторный көзқарас, қарым-қатынас индивидтің және билік. Ол айырылуы шектен және қарайды, жеке тұлға ретінде оқшауланған, тәуелсіз қоғамның индивидтің мәжбүр одағында отырып, өзіне ұқсас мемлекет құру және бағынуға оған белгілі бір мәселелері, сондай негізге алады тұтастық пен бір-біріне қайшы келген арасындағы өзара қарым-қатынас, тұлға, қоғам және мемлекет. Бұл жағдайда мәселенің өзі адам құқықтарын жөн емес қоршауындағы индивидтің мемлекеттік араласу, ал пайдалану мақсатында мемлекет құру ең жақсы шарттар, еркін өмір сүру және жеке даму.
Барлық төрт жоғарыда қарастырылған тәсіл қарым-қатынас жеке адам мен билік көп немесе аз дәрежеде ұсынылған адамзат тарихындағы. Олар құрайды ту координаттар жүйесін, онда саналы түрде меңгерілген және бағаланады өзі проблема.
Елең-адамзаттың жағдайында родоплеменного сап проблема адам құқықтары тұрды емес еді тұруға да жоқ отчужденной жылғы индивидтердің өкімет, ал қажет болған бекітуге және қорғауға, билік қарым-құндылық жеке тұлғаны және оның бостандығы. Сонымен қатар, «орташа» адам догосударственной және раннегосударственной дәуірінің әлі болған дамыған сана мен өзіндік ерекшеліктері, басшылыққа алып, қарым-қатынаста мемлекет, ең алдымен, вековыми салт-дәстүрімен, отделял өзін рудың, қауымның, халықтың және мемлекет, әдетте покорностью воспринимал өз жағдайын, қоғамдық иерархия, тіпті егер бұл ереже құлдың.
Пайда болуының өзі, адам құқықтары проблемаларын тығыз дамуымен байланысты болды қоғам, мемлекет және адамзат даралығын. Кездейсоқ емес бірінші рет идея жеке адам құқықтарының пайда ғана аздаған материалдық қамтамасыз етілген ойшылдарының ие, дамыған сана мен өзіндік қадір-қасиет сезімімен. Тарихи, бірінші нысаны ұғыну және бекіту жеке қадір-қасиетін және жеке тұлғаның автономиясын билік болды идеялар табиғи құқық туындаған бірінші мыңжылдықта б. э. дейінгі
Алғаш рет бұл идеялар кездеседі ежелгі грек философтарының-софистов: Ликофрона, Антифона, Алкидама және басқа да VI-V ғғ. б. э. дейін Олар бұл теорияға сәйкес барлық адамдар тең болып дүниеге бірдей, негізделген табиғат. Өзі мемлекет Ликофрон трактовал нәтижесі ретінде қоғамдық шарт. Идеясын шарттық шығу тегі мен мемлекет және теңдік барлық адамдар алдында аспан отстаивал V в. до н. э. қытай философы Мо-Цзы.
Үлес тұжырымдамасы адам құқықтарын енгізді Аристотель. Ол қорғаған құқық, тән адамға туған, және, ең алдымен, оның жеке меншік құқығы. Бұл құқық қажеті жоқ тамыры өзінде табиғат, адам және негізделеді, оның махаббат өз-өзіне. Аристотель деп бірқатар идеялар, жақын қазіргі заманғы тұжырымдамасы. Осылайша, ол тек мойындап азаматтың құқығы мемлекет және различал табиғи және шартты, оң құқық, сондай-ақ былай деп табиғи құқық тиіс үлгісі үшін шартты, ол, өз кезегінде, болып саналады және нәтижесі болып табылады қызметі билік және келісімдер адамдар арасындағы. Бұл идея үстемдік табиғи құқық үстінен заңдарында мемлекет өзінің дамуы қазіргі теориялары адам құқықтарын, соның ішінде тұжырымдамасы-құқықтық мемлекет.
Мемлекет нысаны, Аристотель бойынша анықталады, бір жағынан, кім бі (бір, көпшілігі, барлығы), ал екінші жағынан — бұл аты не жүзеге асырылады өзін-өзі басқару (аты жалпы пайда немесе жеке игіліктер). Нәтиженің осы негіз, Аристотель подразделяет мемлекет нысаны дұрыс (монархияға айналды, аристократию, политию), билеушілері өткізудегі жалпы пайда, және дұрыс емес (тирания, олигархия, демократия), негізінде жатыр, тек өз мүддесін билеушілерінің. «Саясат» Аристотель атайды политию ең үздік бірі дұрыс нысандарын, дегенмен монархия өзіне «бастапқы және ең божественной». Бұл демократия, онда Аристотель артынан Платоном, демократия тең ғана охлократии (кімге?, қарайтылған күміс) жатады демократияның аса маңызды. Ол пайымдауынша, бұл билік масс ол әкелуі мүмкін зорлық-зомбылық пен қанауға көпшілігінің не билікке жеке-дара тирана.
Автономия, абыройы мен теңдігі индивидтердің өзара қарым-қатынастарда билік және басқа адамдармен таратылған философами Ежелгі Грекия мен Римнің, негізінен, тек еркін азаматтары ғана емес, құлдар, олар былай деп жазды Аристотель, ең табиғатпен берілген қасиет арналған бағыну және орындау нұсқаулар мырзаның. Арасында антикалық қолдаушылары табиғи құқық тек стоиктер жарияладық ұраны теңдік, адамдардың табиғаты бойынша, жынысына, ұлтына, өйткені барлық адамдар құрылды, ғарышпен және барлық «сияқты тяготеет тағдыр».
Қосқан үлесі жаппай таралуы гуманистік құндылықтар негізінде жатқан тұжырымдамалар адам құқықтарын, христиандықты енгізді. Ол придало гуманистическим идеяларына жоғары құндылық мәртебесін, соединив, олардың діни-адамгершілік құндылықтар. Христиандық жүгінеді ішкі дүниесіне, адамның, оның еркін таңдау сенім мен құндылықты бағыт-бағдарлар және, осылайша, дамуына ықпал етеді адамзат даралығын. Ол талап етеді, құрметтеу әр адамның туындылары, наделенного душой и құрылған Құдай бейнесіне қарай және подобию. Сыйы шығуын негіздейді принципті теңдік және еркіндік, барлық адамдар. Сонымен қатар, керемет үлгі құрметтеу және махаббат, адамға қызмет етеді, қылығын Құдай, саналы түрде обрекшего Өз Ұлын қиындықпен азап айқыш адамзатты құтқару үшін. Уағыздар иса мәсіх сондай-ақ жүгінеді бірінші кезекте униженным және оскорбленным, деп атап өтті барлық адамдардың теңдігін, олардың жоғары, рухани өлшемдегі қатысты — Құдайға.
Гуманистік идеялары христиандық, сөз сөйлеген ретінде адамгершілік реттеуіштер, адамдардың мінез-құлық үлкен әсер етті барлық кейінгі дамуы Ескі Жарық. Дегенмен, олар таптық саяси-институционалдық тану және іске асыру нақты мемлекеттік-құқықтық нормалары. Дәуірінде феодализм алды тарату принциптері арасындағы қарым-қатынас индивидом мен билік мұраға қалған жылғы антикалық қоғамның және герман әдет-ғұрпы мен смягченные патриархалдық отбасыдан және христиан моралью.
Арасындағы қарым-қатынас индивидом мен билік атынан күрделі қоғамдық иерархиясын құқықтары мен міндеттерін. Адам сәйкес орны, атқарып отырған әлеуметтік саты, орындауға міндетті нұсқаулар өз мырзаның (сюзерена) және сол уақытта сене алар оны қамқорлыққа және қорғауға, сондай-ақ послушание өлшейді (егер олар болған), неся олардың алдында, өз кезегінде, белгілі бір міндеттері.
Жалпы, сол уақытта феодализм теңдік идеясы туғаннан табиғи құқықтары барлық адамдарға немесе ең болмағанда құқықтық теңдік барлық бос азаматтардың отвергнута. Өздері құқық трактовались сияқты артықшылықтар, дарованные подданным джеймс вулфенсонды қабылдады немесе сюзереном. Әрбір тектен алған болса, өзіне тән құқықтары, олар қысқарып келген төмендеуіне қарай баспалдақпен қоғамдық иерархия.
Кезеңінде феодализм идеялар табиғи құқық емес, толық ұмыт. Олар жиі қолданылды негіздеу үшін әділдік көтеріліс угнетателей қарсы қол сұғатын дәстүрлі халық вольности. Өз воскрешение, либералды қайта ойластыру және дамыту, бұл идеяны алды XVII — XVIII ғғ. еңбектерінде көрнекті ойшылдарының либерализма және Ағарту.
Виднейшие өкілдері либерализма — Локк, Монтескье, Руссо, Кант, Джефферсон, Смит, Милль, Бентам және басқа да — мәні негізін қаладық қазіргі заманғы түсіну. Олар обосновали түсіну іргелі құқықтары, адам өмір сүруге, бостандыққа және меншікке, кедергісі угнетению және кейбір басқа да табиғи, ажырамас (неотчуждаемых) және қасиетті императивов мен нормалары адамдар арасындағы қарым-қатынас және билік.
Бұл ретте, табиғилық құқықтарын білдіреді, олар тән дара туған салдарынан оның керек-жарақтары түрі адам; жүргізуді қолдау (неотчуждаемость) көрсетеді, олардың имманентность дара ретінде тірі мәні (болмаса, ол мүмкін емес, өздерінің адами қасиеттері), сондай-ақ свойственность адамға мүлдем қарамастан, кеңістік және уақыт, ол бар (осының салдарынан адам құқығы бола алады жалпы өлшемі гуманистік бағалау кез келген мемлекеттің тарихында болған); священность сипаттайды жоғары құрмет пен почитаемость адам құқықтарын, олардың жоғары құндылық мәртебесін иерархия қоғамдық құндылықтар.
Тарихи еңбегі Ағарту мәселесінде адам құқықтары туралы ғана емес, сонымен қатар олардың теориялық негіздеу ретінде гуманистік мақсаттар адамзат, бірақ болуы аса маңызды тәсілдерін, оларды іс жүзінде жүзеге асыру. Оларға мыналар жатады, ең алдымен, принциптері, халық егемендігі және биліктің бөліну. Бірінші олардан әзірленген бірінші кезекте Локком және Руссо білдіреді бағынатын билік индивидам, өз еркімен объединившимся қр халық (қоғам) және құқығын иеленуші бұзу «қоғамдық шарт» және құлату билік, егер ол посягает іргелі құқықтары, адам өмір сүруге, бостандыққа және меншікке. Екінші принципі, кепілдік беретін жеке бас бостандығынан бөлу заң шығарушы, атқарушы және сот билігінің. Оның бірінші белгілеп берді қазіргі заманғы нысанда Шарль Монтескье 1748 жылы Бұл қағида бүгін де маңызды құралы болып табылады, ограждающим жеке басын жасалатын және притеснений билік тарапынан.
Алғаш рет либералдық тұжырымдамасы адам құқықтарын тауып систематизированное заңды білдіру 1776 ж. Вирджинской декларация тиесілі негізіне Билля құқықтары туралы АҚШ-тың конституциясы қабылданған 1791 ж. 1789 ж. негізгі құқық, еркіндік, жеке тұлғаның, жеке меншік құқығы, қауіпсіздік және қарсылық угнетению — конституциялық бекітілген және француз Декларация адам құқықтары және азамат. Бұл көрнекті саяси-құқықтық актілер жоғалтқан жоқ өзектілігі мен бүгін, дегенмен, әрине, бүгінгі беру, адам құқықтары туралы әлдеқайда бай мазмұны бойынша.
Ырықтандырылған құқық, бірте-бірте алған мемлекеттік тану, Америка мен Еуропада аяғынан бастап XVIII ғ. жауап бірінші кезекте мүдделеріне буржуазиялық сынып, тікелей мүдделі күшін жою феодалдық артықшылықтар мен сословных шектеулерді жою мемлекеттік тыйымдар өндірістік және сауда-кәсіпкерлік қызметпен айналысатын, обуздании мемлекет пен оның қарамағында өзінің бақылау көмегімен күштер ақша.
Ретінде деп бір көрнекті теоретиктері либерализма Бенжамин Констан, «ақша бар, ең қауіпті қару деспотизма, сонымен бірге және ең мықты узда ол үшін <…> біздің жеке азаматтар күшті саяси биліктің байлығы бар күш ортақ жауапты, соотносимая барлық мүдделері және босануға әлдеқайда нақты тудыратын, көп послушание. Билік қауіп төндіретін, байлық вознаграждает; билік болады ускользнуть, обманув; оларды қол жеткізу үшін еді байлық, оған қызмет етуге».
Саяси либерализм, подчинив адам құқықтары күшінде ақша көрсетті, сол арқылы өз шектеулілігі. Шамамен 20-х гг. ХХ в. в. көптеген буржуазиялық-демократиялық елдердің төменгі топтары қоғам және әйел болмаса, сайлау құқықтары. Қиын болды практикалық қолдану жарияланған конституциясында құқықтарын неимущими, өйткені бұл қызмет көрсетулерге қажетті білім, уақыт және материалдық шығындар. Тыс назарын қалған экономикалық және әлеуметтік жағдайлар жеке бас бостандығы.
Өзі қою, адам құқықтары проблемаларын классикалық либерализме сипатқа тар, шектеулі сипатта болады. Құқықтың бір саласын ғана қамтиды қарым-қатынас индивид, мемлекет, олардың өзара іс-қимыл жеке тұлғалардың, бар меншігі. Адам құқығы қамтамасыз етеді, азаматтарға жеке басының қауіпсіздігін, кен орындары және траншеялар қоршалады, олардың жеке (экономикалық, жанұялық, діни және өзге) өмір қажетсіз тарапынан араласудың басқа да адамдар мен мемлекет, сондай-ақ мүмкіндік береді меншік иелеріне бақылауға билік сайлау арқылы оның өкілдері. Бұл ретте назарынан тыс мемлекет қалады саласы экономикалық, мәдени және басқа да адамдар арасындағы қарым-қатынас және тиісті билік түрлері: экономикалық, рухани, ақпараттық және т. б., олар беріледі на откуп меншік иелеріне.
Либералдық шешу адам құқықтарын дегенмен оградило азаматтардың мемлекеттік етіледі, алайда бергендер оларды пайдалану және деспотизма меншік иелерінің әкелген жоқ әлеуметтік босату және қоғамның барлық мүшелері. Развязав қолына буржуазияның және құрып үшін қолайлы жағдай өнеркәсіптік революция және бекіту капитализм, ол сол уақытта арттырып, әлеуметтік теңсіздік және обострило таптық қақтығыстар. Бұл болмауы кез келген шектеулер пайдалану азаматтық құқықтарын жасайды, олардың артықшылықты азшылық. Бұл тудырды жаппай наразылық жұмысшы табы және басқа да төменгі топтары қоғам, требовавших заңдарды қабылдау туғызатын әлеуметтік бостандықтарын және адами қадір-қасиетті құрметтеу неимущих азаматтардың және шектейтін билік иелері бар.
Алғаш рет талаптар толықтырылсын ырықтандырылған құқық құқықтарымен әлеуметтік болды негізделген және ұсынылған XIX ғасырдың бірінші жартысында чартистским қозғалысымен жұмыс Англия. Өз бағдарламасында әзірленген 1839 ж., чартисты сөз сөйледі эволюциялық путь к социализму, отрицающий ырықтандырылған құқығын, соның ішінде жеке меншікке, бірақ мемлекет тарапынан әділ, толық еңбекақы төлеуді және тең құқылы қатысу жұмысшыларды басқару мемлекет.
Әлеуметтік құқық және әлеуметтік демократия қорғайтын жеке басын өндірістік салада қамтамасыз ететін лайықты шарттары, оның жұмыс істеуін, бірі болып табылады ең маңызды ұрандар социалистік қозғалыс. Осы көптеген құқықтарын (еңбек ету, демалу, білім алу және т. б.) алғаш рет конституциялық бекітілді КСРО және басқа да елдерде марксистского социализм, бірақ мұнда олардың жариялануы барысында бұза дәстүрлі либералды. Бұл әкелді сайып келгенде, өсуіне, қоғамдағы түрлі әлеуметтік артықшылықтар, уравниловке еңбек ақысын төмендету, оның тиімділігін жаппай таралуына психология әлеуметтік масылдықты төмен деңгейі әл-ауқатын, азаматтардың көпшілігі.
Батыс елдерінде әлеуметтік азаматтардың құқығын алды заңды тану негізінен екінші дүниежүзілік соғыстан кейін. 1948 ж. ең маңызды олардың — еңбек, демалыс, әлеуметтік қамтамасыз ету, білім, лайықты өмір сүру деңгейі және т. б. — тізіміне енгізілген, адам құқықтарының жалпыға бірдей декларациясына, қабылданған БҰҰ-ның Бас Ассамблеясы. Бұл серпіліс болды бекіту үшін әлеуметтік құқықтарын конституциясында немесе заңдар бірқатар мемлекеттер. Екінші жартысында ХХ ғасырдың индустриялық дамыған елдерде создались қолайлы материалдық мүмкіндіктер оларды іске асыру үшін. Соңғы отыз жылда құны жалпы өнімінің, құрылған адамзат; өсті 1,7 триллион долларға дейін шамамен 15 триллион. Бұл шамамен сәйкес келеді бүкіл байып, жетіле түсуіне бағыттар, жасалған Жерінде соңғы екі мың жыл, және қанағаттандыратын маңызды материалдық қажеттіліктерін.
Мәртебесі мен беделі, адам құқықтарын мемлекетінде көбінесе байланысты, қыркуйек, олардың көзі. Ағарту бекітті ретінде шешуші өлшемін анықтау табиғи құқықтары жеке адам ақыл. Осылайша ол попыталось табуға жердегі негізін. Бүгін саясаттанушылар әртүрлі дүниетанымдық бағдары әртүрлі бағалайды түпкі көзі-адам құқықтары. Бір көріп, оның табиғи адам табиғаты, конституирующих человеческий род негізгі қажеттіліктер — сақтауда, өмір қауіпсіздігін, бостандығы зорлық-зомбылық және әлеуметтік шектеулердің ақталмаған, құрмет, адамдық қадір-қасиетін, рухани дамуына және т. б.
Басқа да алдын неғұрлым жоғары құқықтарды к душе, Құдайға. «Еркіндік адамның жеке басының, — деп жазды Бердяев, — мүмкін емес дана, қоғам және өзінің және оның болашағы туралы ойларын білдірді белгісі тәуелді, оған ол тиесілі ретінде адамды рухани мәні <…> Ажырамас құқықтары шекараны белгілейтін билік қоғамның үстінде адам емес анықталады, табиғатымен, рухымен. Бұл діни құқық, табиғи құқық, табиғат ешқандай құқықтары болмайды».
Осы екі түсіндірілуі түпкі көзден адам құқықтарын төселеді шеңберіне бір, естественноисторического көзқарас адам құқықтары. — Қайшылықтары көп емес және жойылады, егер орналасқан олардың негізінде адам табиғатына сілтеме ретінде емес сводимую оның жануарлар, биологиялық қасиеттері, ал бар сыйы пайда болуы. Көп елеулі айырмашылықтар бұл мәселеде, сондай-ақ түсінуге, адам құқықтары тұтастай алғанда байланысты позитивистским және марксистским тәсілдермен оларды интерпретациялау.
- МАҢЫЗДЫ ЖЕКЕ ТҰЛҒА ҚҰҚЫҚТАРЫ ЖӘНЕ ОЛАРДЫ ЖҮЗЕГЕ АСЫРУ ҚАЗІРГІ ЗАМАНҒЫ ӘЛЕМДЕ
Біздің көптеген елдерінің адам құқығы жоғары құндылығы болып табылады, танылған әлемдік қоғамдастық. Өзі термин «адам құқықтары» қолданылады ретінде кең және тар мағынада. Тар мағынада — бұл тек құқық емес, беріледі, ал ғана қорғалады және кепілдік берілетін, мемлекет, қолданылады қарамастан, олардың конституциялық бекіту және мемлекеттік шекаралар. Оларға мыналар жатады теңдік барлық адамдар заң алдында, өмір сүру құқығы және телесную қол сұқпаушылық, құрметтеу, адамдық қадір-қасиетін бостандығы жылғы ықтиярлы, заңсыз қамауға алу немесе ұстау, еркіндік, сенім және ар-ождан құқығы, ата-аналарының балаларды тәрбиелеуге құқығы кедергісі угнетателям және т. б. кең мағынада адам құқықтары қамтиды бүкіл кең кешені құқықтары мен бостандықтарын, олардың әр түрлі түрлері.
Қазіргі заманғы типологиясы адам құқықтарын айтарлықтай алуан-түрлі. Ең жалпы, олардың сыныптамасы болып табылады бөлу үшін барлық құқықтарын теріс (еркіндік) және оң. Мұндай құқықтарын шектеу негізделген различении олардың теріс және оң аспектілерін бас бостандығынан айырылды. Белгілі болғандай, жағымсыз мағынада еркіндік дегеніміз болмауы, мәжбүрлеу, шектеулерді қатысты жеке басы мүмкіндігіне, әрекет етуге, өз қалауы бойынша, оң — таңдау еркіндігі, ең бастысы, адам қабілеті алға қойылған мақсаттарға қол жеткізу, жұртшылықтың қабілеттері мен жеке дамуы тұтастай алғанда.
Сәйкес осындай түсіністікпен бас бостандығынан жағымсыз құқықтары міндеттерін анықтайды, мемлекет және басқа адамдардың аулақ болуға, сол немесе өзге іс-әрекеттерді қатысты дара. Олар предохраняют тұлға жағымсыз бұзатын оның еркін араласу және шектеу. Осы құқықтар негізін қалаушы, олар абсолютті. Оларды жүзеге асыру байланысты емес ресурстар, мемлекеттің әлеуметтік-экономикалық даму деңгейін. Теріс құқық іргетас жеке бостандықтары. Барлық дерлік ырықтандырылған құқық сипаты бар теріс.
Типтік үлгі заң тіркеу осы топтың құқықтары мен тұтастай алғанда теріс (либералды) көзқарас адам құқықтары болып табылады Билл құқықтары туралы АҚШ-тың конституциясы. Мысалы, оның бірінші бабында былай делінген: «Конгресс тиіс заңдар шығаруға белгілейтін қандай да бір дінді немесе тыйым салатын, оның еркін дін жолы, сөз бостандығын шектейтін немесе баспа немесе халықтың бейбіт түрде жиналып, қандай үкіметке петициями тоқтату туралы теріс пайдалану». «Термині тиіс» бар дерлік барлық баптарда (бір қоспағанда). Іс жүзінде барлық мазмұны Билля құқықтары туралы жіберілді қоршау және жеке тұлғаның әр түрлі жасалған әділетсіз және жағымсыз әрекеттерден үкімет тарапынан.
Айырмашылығы құқықтарын теріс, оң құқығын тіркейді және міндеттері, мемлекеттің тұлғалардың және ұйымдардың ұсынуға азаматқа сол немесе өзге де игіліктер жүзеге асыруға және белгілі бір іс-әрекеттер. Сипаты позитивті құқық киеді әлеуметтік құқықтары. Бұл, мысалы, құқығы бар әлеуметтік вспомоществование, білім беру, денсаулықты қорғауға, лайықты өмір сүру деңгейі және т. б. Іске асыру бұл құқықтар әлдеқайда қиын қарағанда, құқықтары теріс, өйткені ештеңе істеу қарағанда әлдеқайда оңай нәрсе жасауға немесе беруге әрбір азаматқа. Жүзеге асыру, оң құқықтарын мүмкін емес болған мемлекет жеткілікті ресурстары. Олардың нақты толтыру тікелей байланысты байлық, елдің демократиялық саяси жүйесін. Егер ресурстар шектеулі оң құқығының кепіл бола алады азаматтарға ғана «равенство в нищете», бұл қалай орын алған көптеген елдерде әкімшілік социализм.
Неғұрлым нақты және кеңінен таралған сыныптамасына тұлғаның құқықтарын салыстырғанда олардың бөлумен теріс және оң болып табылады олардың бөлімшесі салаларына сәйкес іске асыру азаматтық (жеке), саяси, экономикалық, әлеуметтік (тар мағынада бұл сөздер), мәдени және экологиялық.
Азаматтық (жеке) құқықтары — бұл табиғи, негізін қалаушы, ажырамас адам құқығы бар, негізінен сипаты теріс. Оларды шатастыруға мүмкін емес азаматтың құқықтары, олар бүкіл кешенін қамтиды құқықтарын қамтамасыз етілетін мемлекет адамдарға азаматтығы. Азаматтық құқық производны табиғи өмір сүру құқығын және бостандығын, олар туғаннан ие әр адам, және кепілдік беруге бағытталған жеке автономия және еркіндік, жеке басын қорғауға озбырлығынан тарапынан билік және басқа да адамдар. Бұл құқықтар мүмкіндік береді адамға сақтауға даралық, өз-өзімен қарым-қатынаста басқа адамдармен және мемлекетпен. Азаматтық құқығы, әдетте жатқызады өмір сүру құқығы, бостандық және жеке басына қол сұғылмаушылық құқығын қорғауға ар-намыс және мейірімді, әділ, тәуелсіз және ашық сот, көздеген қорғауға айыпталушының, құпиясына, хат жазысу, телефон, телеграф және өзге де хабарлардың, еркін жүріп-тұру және тұрғылықты жер таңдау, соның ішінде құқық тастап, кез келген мемлекет қоса алғанда, жеке және қайтып өз еліне, және т. б.
Конституциясында көптеген мемлекеттердің азаматтық құқығы, әдетте, біріктіреді бір топқа құқықтарымен саяси. Осыған негіз ретінде қызмет етеді, көбінесе жағымсыз сипаты сол және басқа да, сондай-ақ бағыты екі түрлі осы құқықтарды қамтамасыз етуге, жеке бас бостандығы, оның жеке және қоғамдық көріністері.
Саяси құқықтар алу мүмкіндігін анықтайды азаматтардың белсенді қатысуын басқару мемлекет және қоғамдық өмір. Оларға адамның құқығы азаматтығы, сайлау құқығы, бостандығы одақтар мен ассоциациялардың, шерулер мен жиналыстар, ақпарат алу құқығы, сөз бостандығы, пікір, оның ішінде баспасөз бостандығы, радио және теледидар, ар-ождан бостандығы және кейбір басқа да.
КСРО-да коммунистік мемлекеттерде ұзақ уақыт господствовал рұқсат беру тәсіл саяси құқықтары, ол мәні бойынша сводил оларды жоқ, талап ете отырып, келісім билік оларды іске асыру үшін. Соған қарамастан, бұл құқық болады еркін жүзеге асыру, оларды ұсыну тиіс киіп, көбінесе тіркеу сипаты, т. е. шарты оларды жүзеге асыру болуы тиіс емес алдын ала рұқсат биліктің ғана хабарлама азаматтардың тиісті органдары және оларды есепке алу жөніндегі нұсқамалар заңдылықты қамтамасыз ету мен қоғамдық тәртіпті.
Сонымен қатар, болмауы меншік құқығын обрекает көпшілігі азаматтардың кедейлік пен кедейлік, өйткені заңнамалық танылған және іс жүзінде осы құқықты жүзеге асыру мүмкін болмаса, тиімді нарықтық экономика. Нақ осы жеке меншік болып мельчайшим кирпичиком, олардың қалыптасады барлық күрделі ғимарат қазіргі заманғы шаруашылық механизмін, соның ішінде әр түрлі топтық меншіктің: кооперативтік, акционерлік және т. б.
Сол уақытта тәжірибесі тарих қажеттігі туралы куәландырады құқығын шектеу жеке меншік, алайда, дегенмен дерлік кез келген басқа да құқық. Қажеттілік экономикалық даму, өсу демократиялық қозғалыс халық бұқарасының әкелді елеулі өзгерістерге ең түсіндірілуі жеке меншік, оның әлеуметтендіру, қою бақылау. Бүгін онша талап абсолюттік сипаты жеке меншік. Отошел артқы жоспар, дегенмен тұтастай алғанда сақталған, меншікке қол сұғылмаушылық қағидаты. Заңнамаларындағы ГФР, Франция, Италия және басқа да бірқатар мемлекеттердің белгілейді рұқсат етілген шектері жеке меншік туралы айтылады, оны пайдалануда қоғам мүддесі. Кіріспе мұндай шектеулер жоқ терістеу білдіреді іргелі сипаттағы жеке меншік құқығы. Үшін посткоммунистических елдердің, оның ішінде Ресей үшін, табу оңтайлы нысандарын, оның практикалық жүзеге асыру мүддесі үшін жеке басының және қоғамның шын мәнінде маңызы зор табысқа жету үшін саясаттың реформалау.
Азаматтық, саяси және экономикалық құқықтары жиі атайды құқықтарды либеральными немесе сондай құқықтарды, ұрпақтан-ұрпаққа. Барлық олар сипатта, көбінесе теріс құқық қоршайтын, жеке бас бостандығы, қол сұғушылықтан билік және басқа да адамдардың және мұқтаж ғана қорғауға мемлекет тарапынан.
Құқықтары екінші буын жатқызады әлеуметтік (кең мағынада бұл термин). Олар қамтамасыз етуге арналған материалдық жағдайлары, бас бостандығынан және лайықты өмір әрбір адамға. Олардың ерекшелігі тұрады, ең алдымен, оның жүзеге асыру осы топтың құқықтарын көпшілік халық әлі де толық қамтамасыз етіледі конституциялық бекітумен және мемлекеттік қорғауды, талап етеді құру тұтас кешенін материалдық игіліктер.
Құқықтары екінші ұрпаққа жатады өзіндік әлеуметтік, мәдени және экологиялық. Барлық бірге олар міндеттерін анықтайды мемлекет кепілдік беру әрбір адамға лайықты өмір сүру жағдайы, кем дегенде, материалдық игіліктер және қызметтер, қажетті қолдау үшін адамдық қадір-қасиетін, қалыпты қанағаттандыру бастапқы қажеттіліктерін және рухани даму, салауатты қоршаған ортаға. Бұл ретте әлеуметтік құқықтарын қамтамасыз етумен байланысты әрбір адамға лайықты өмір сүру деңгейі және әлеуметтік қорғалуы. Бұл әлеуметтік қамтамасыз ету, тұрғын үй, еңбек, денсаулық сақтауға, білімге және т. б.
Мәдени құқықтарға кепілдік беруге бағытталған рухани адам дамуы. Олар білім алу құқығы, мәдени құндылықтарға қол жеткізу, еркіндік, көркем және техникалық шығармашылық, оқыту және басқа да кейбір. Экологиялық құқық — бұл құқықтың азаматтардың қолайлы қоршаған ортаға, сенімді ақпарат оның жай-күйі туралы және залалды өтеу келтірілген зиянды адам денсаулығына немесе оның мүлігіне экологиялық құқық бұзушылықпен.
Адам құқықтары сипаты жеке құқық. Алайда, ұжымдық құқық. Субъектілері оның әр алуан. Бұл отбасы, өндіріс ұжымдары, жыныстық немесе ұлттық азшылық және т. б. соңғы онжылдықта байланысты жандандыру, ұлтшылдық қозғалыстардың ерекше өткірлігін сатып арақатынасы туралы мәселе құқықтарын халықтар (ұлттар) шешілетініне байланысты негізгі адам құқығы. Көптеген жаңа мемлекеттердің пайда болған ыдырағаннан кейін КСРО, Югославия және басқа да кейбір көпұлтты коммунистік елдердің алуға халықтардың ұлттық-мемлекеттік тәуелсіздік болды пайдаланылуы правящими элитами үшін жағуға ұлттық өшпенділік, саяси кемсітушілік пен азаматтардың құқықтарының жаппай бұзылуына өзге ұлт өкілдері. Мұндай әрекеттер қайшы принциптері демократия мен гуманизм және сотталады халықаралық қоғамдастық.
Адам құқықтары және құқық халықтарының бағытталған өзара бір-бірін толықтыратын. Әрі адам құқығы болып табылады, бұл қарым-қатынас негізін қалаушы, жоғары құндылық мәртебесі. Оларды сақтау, халықтың қалып, өздері үшін оны құрайтын азаматтардың иллюзией пайдаланылатын билік имущими өзінің пайдакүнемдік мақсатында. Ретінде деп атап өтілген қорытынды құжатта Мәскеу отырысының Конференция адами өлшем жөніндегі ОВСЕ 1991 ж., сақталуын қамтамасыз ету, адам құқықтарын жоғары принципін ішкі істеріне араласпау жекелеген мемлекеттер.
Құқық ұлттар шешілетініне құруға бағытталған мемлекеттік-құқықтық кепілдік үшін адам құқықтарын құрметтеу мен есепке алу саясатында ерекше этникалық, лингвистикалық, діни және басқа да ұжымдық мүдделерін. Кезінде адам құқықтарын сақтау және құру берік саяси және өзге де кепілдіктерді есепке алу ерекше мүдделерін этникалық қауымдастықтар, олардың егемендігі мен мемлекеттік тәуелсіздігін қазіргі жағдайда өскелең интеграциялау және өзара тәуелділік халықтарының көбіне-көп жоғалтады мәні. Бұл туралы куәландырады, атап айтқанда, ерікті тапсыру басым көпшілігі еуропа елдері өздерінің негізгі құқықтары саласындағы ұлттық-мемлекеттік егемендік Еуропалық Одаққа және оларды дамыту бағытында құрылған бірыңғай федеративного.
Адам құқықтары өте әр түрлі болып табылады. Білдіре отырып, жалпы адамзаттық құндылықтар, олар ескереді және ерекшелігін жекелеген қоғамдық топтардың, мысалы, балалар, босқындар, тұтқындар және т. б. Қазақстанда соңғы онжылдық аясында ОВСЕ белсенді әзірленуде каталог, ол нақтылайды және айтарлықтай толықтырады жоғарыда қаралған жеке тұлға құқықтары.
Адам құқықтары ақиқатқа айналады жағдайда ғана, егер олар тығыз байланысты міндеттері. Конституциясында батыс мемлекеттері азаматтарының міндеттері мен дерлік жарияланбаған дейін екінші дүниежүзілік соғыс, бірақ жалпы алғанда олар бір немесе өзге де нысанда айқындалған заңнама.
Міндеттері азаматтардың демократиялық мемлекеттердің әдетте кіреді заңдарын сақтау, құрмет басқа адамдардың құқықтары мен бостандықтарын, салықтарды, бағынысына полицейлерге нұсқамалары, табиғатты қорғау, қоршаған ортаны, мәдениет ескерткіштерін және т. б. кейбір елдерде қатарына маңызды міндеттерін азаматтар жатады дауыс беруге арналған сайлау мемлекеттік билік органдары және әскери міндеттілікті. Конституциясында жекелеген елдер туралы айтылып, міндеттері еңбек (Жапония, Италия, Гватемала, Эквадор және т. б.), тәрбиелеу (Италия), денсаулығына қамқорлық және уақтылы жүгіну емдік көмек (Уругвай). Алайда орындамағаны үшін жауапкершілік осындай міндеттерді, әдетте, көзделіп отыр.
Сұрақ бұзғаны үшін жауапкершілік туралы жеке адамның міндеттерін үшін маңызы зор, оларды іс жүзінде жүзеге асыру. Анықтау нақты жауапкершілік билік органдарының, лауазымды адамдардың, жекелеген азаматтардың осы конституциялық бақылау, адам құқықтарын айналады артық емес әдемі декларация.
Олар шындыққа айналды, қажет, сондай-ақ тұтас кешені қоғамдық кепілдік. Оларға жататындар: материалдық (қаржылық құралдар және меншікке), саяси (биліктің бөлінуі, тәуелсіз болуы, оппозиция, сот, БАҚ және т. б.), заңды (демократиялық заңдар және сот жүйесі) және рухани-адамгершілік (қажетті білім деңгейі, ақпаратқа қол жеткізу, демократиялық қоғамдық пікір және адамгершілік атмосфера) кепілдік.
Практикалық іске асыру барлық кешені адам құқықтары — күрделі, жан-жақты міндет дәрежесі, оның шешімі тікелей даму деңгейін сипаттайды, прогрессивтілігі және гуманизм ретінде жекелеген елдердің де, бүкіл адамзат өркениетінің. Қазіргі заманда сақтау және барлық аса бай, нақты толықтырылған тұлғаның құқықтарын ретінде маңызды критерий-ішкі және халықаралық саясатты, оның ізгілікті, адами өлшем.
Арқылы құрмет, адам құқықтарын бекітеді жоғарғы құндылығы, тұлғаның жекелеген мемлекеттерде, жалпы әлемде. Жекелеген елдер шеңберінде олардың сақталуы үшін қызмет етеді қажетті шарты салауатты экономикалық және әлеуметтік даму, салтанат саясат мағынада болдырмау губительных тоталитарлық және өзге де эксперименттер үстінен халықтар, агрессивті ішкі және сыртқы саясаты. Тағы 1789 ж. кіріспеде француз Декларация адам мен азаматтың құқықтарын атап өтілді», — деп білмеу, ұмытылмас және-қатынастағы адам құқықтары болып табылады және жалғыз себебі қоғамдық зардабын тигізеді деген сауал туады және сыбайлас жемқорлық үкімет». Дегенмен қазіргі заманғы ғылым, сондықтан категорична, деп атап өтті және басқа да себептер, әлеуметтік апаттар, ол сондай-ақ деп санайды адам құқықтарын құрметтеу маңызды шарты қоғамның әл-ауқатын.
Әлі де әлемнің барлық мемлекеттері таниды адам құқықтары. Кейбір саясаткерлер мен теоретиктер бекітеді атап айтқанда, олар сәйкес келеді, тек реальностям негізделген индивидуализме батыс қоғамның және қолдануға болмайды көптеген елдер үшінші әлем, олардың басым коллективистские адамдар арасындағы қарым-қатынас және господствуют өзге де адамгершілік құндылықтар. Осыған дәлел тек ішінара келісуге болады. Адамзат тәжірибесі көрсеткендей, экономикалық және әлеуметтік дамуына әкеп соғады және өзіндік сананың өсуі мен жеке адам, оның ұмтылысын бостандығы мен адамдық қадір-қасиетін құрметтеуге, т. б. адам құқығын сақтау. Соңғысы, өз кезегінде, ықпал раскрепощению мен тұлғаның өзін өзі іске асыруына ынталандырады, қоғамдық прогресс. Сондықтан ескеретін ұлттық болмысты мейлінше толық іске асыру жеке құқықтары — ортақ міндет адамзат.